Fotomix - Adopt the pace of nature, her secret is patience cz.1

Dziś dzielę się z Wami porcją zdjęć natury i bliskich mi krajobrazów. Do każdego ze zdjęć przygotowałam krótki opis danego miejsca. Kolejność i wybór nie mają hierarchicznego znaczenia, są wybrane zupełnie przypadkowo. Planuję zrealizować ten pomysł w formie kilku postów z tej serii, więc spodziewajcie się kolejnych części niebawem :) No więc nie przedłużając...


Cedyński Park Krajobrazowy to miejsce, które pierwszy raz odwiedziłam rok temu. Od tego czasu byłam tam jakieś 6 razy i każda z tych wycieczek przynosi niezmienny zachwyt tamtejszą naturą i pięknymi widokami. Mam sentyment do tego miejsca, dlatego jak tylko trafia się okazja to wyruszam tam bez zastanowienia. Na zdjęciu widok Odry wyznaczającej w tym miejscu granicę polsko-niemiecką.


Cmentarz Centralny w Szczecinie (niem. Hauptfriedhof) -  jeden z największych cmentarzy na świecie. Wielkie założenie przeznaczone do celów funeralnych, będące jednocześnie wielkim parkiem łączącym krajobraz parkowy ze sztuką i historią. Z początku nie rozumiałam fenomenu tego miejsca, dopóki sama nie wybrałam się tam na spacer. Tutaj należy porzucić standardowe myślenie o cmentarzu, bo tu ludzie wybierają się nie tylko odwiedzić zmarłych, ale również na spacery, odpoczynek i czytanie książek. Na terenie cmentarza wytyczono ścieżkę botaniczną i historyczną. Ciekawym miejscem, jest również ukryty w głębi cmentarza fort ćwiczebny wzniesiony w pierwszych latach XX w. Te rozległe założenie parkowe jest zamieszkiwane przez liczne dzikie zwierzęta.


Natura województwa opolskiego również ma wiele do zaoferowania. Jednak nie satysfakcjonuje mnie w takim samym stopniu jak krajobrazy pomorskie, które skradły moje serce. Co nie zmienia faktu, że w tej części Polski południowej można znaleźć wiele pięknych miejsc. Zdjęcie zrobione nad niewielkim stawem zlokalizowanym w jednej z podopolskich gmin wiejskich.


Góra Ślęża. Miejsce o przebogatej historii sięgającej działalności człowieka począwszy od epoki brązu. Miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie - zarówno pasjonaci gór, natury jak i zainteresowani historią kulturową i geologiczną tego miejsca.


Krokusy na Jasnych Błoniach w Szczecinie. Co roku w marcu szczecińskie błonia zasypane są pięknym dywanem fioletowych krokusów. Jest to zwiastun nadchodzącej wiosny, wielka atrakcja, a zarazem duma Szczecinian, gdyż od kilku lat obchodzone jest tu nawet Święto Krokusa. Tutaj link do bazy grafiki google, tam zobaczycie dużo pięknych zdjęć w nieco szerszym kadrze niż na zdjęciu wybranym przeze mnie :)


Arkona, Niemcy - północny skraj wyspy Rugii. Przepiękne skaliste widoki miejsca, gdzie na klifie do dziś mieszczą się ślady średniowiecznego grodu, niezwykle popularnego ze względu na fakt, iż mieściła się tam świątynia pogańskich Słowian, czczących Świętowita. Aktualnie większość powierzchni stanowiska archeologiczna została już zniszczona przez erozję i zsunęła się z klifu. Dla tych pięknych widoków planuję wrócić tam jeszcze nie raz.


Magda.

2 komentarze:

  1. Zakochałam się w tych miejscach! Ja chcę tam być! Z niecierpliwością czekam na kolejne posty z tej serii. Buziaki

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 magdalinska - blog lifestylowy , Blogger