Kruche ciasteczka korzenne na święta - przepis


Dzisiaj podzielę się Wami chyba najprostszym przepisem na kruche ciastka, które urozmaicając przyprawami korzennymi idealnie wpasują się w klimat świąt. Ja swoje zrobiłam wczoraj i teraz tylko czekają na udekorowanie. Najbardziej w robieniu takich ciasteczek lubię piękny zapach który wypełnia całe mieszkanie na długi czas. 

Składniki (w moim przypadku na 2 blachy, polecam wypróbować połowę proporcji na 1 blachę)
- 500 g mąki
- 200 g cukru
- 250 g margaryny
- 2 łyżeczki cynamonu
- małe opakowanie cukru migdałowego
- odrobina soli
- odrobina gałki muszkatołowej
- 2 jajka

Mąkę przesiewamy, suche składniki łączymy ze sobą, następnie dodajemy margarynę pokrojoną w kostki i nożem, bądź też łopatką plastikową kroimy nadal w mące, aby połączyć z resztą składników. Dodajemy jajka i zaczynamy ugniatanie. Ja na szczęście miałam tutaj pomoc chłopaka, który dość szybko ugniata do dobrej konsystencji. Gdy nasze ciasto nie będzie się już sypać i będzie miało gładką konsystencję - wstawiamy na jakieś 20 minut do lodówki. 

Później zostaje nam tylko sama produkcja ciasteczek, polecam ciasto wałkować na grubość 0,5 cm. 


Ciasteczka wstawiamy do piekarnika na 20 minut w temperaturze 180*C.



Życzę wszystkim wesołych i spokojnych Świąt :)

11 komentarzy:

  1. smakowicie wyglądają, masz bardzo fajną formkę
    Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne Ci wyszły. Uwielbiam kruche, korzenne ciasteczka. Jak świąteczne zapasy się rozpłyną, to czuję że wypróbujemy Twój przepis całą rodzinką :D np. w Sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie wyglądają te ciasteczka :)
    Wesołych Świąt Kochana :* :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie! Wesołych Świąt! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają super, ale ja za takimi świątecznymi ciachami nie przepadam. :)
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie przepadam za słodkim, więcej radości czerpię z samego pieczenia i robię to właśnie głównie dla bliskich :)

      Usuń
  6. Wyglądają pysznie! Ja w tym roku piekłam pierniczki :D obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  7. już sam ich wygląd przyciąga !

    MERRY CHRISTMAS!

    ________________________________
    Fashion Christmas Outfit
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasteczka <3 uwielbiam i wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 magdalinska - blog lifestylowy , Blogger